The Sun’s aggressive, then submissive, response to my complaint on its human rights reporting

Human Rights The Sun

UK Human Rights Blog

BxuWgJ_IYAAawwN.jpg-largeThe Sun have printed another correction today in relation to its misleading human rights reporting. The correction, on page 2, can be read online or to the right of this post.

The correction was the outcome of a complaint I made about this article – I posted on it here. The main part of the correction relates to the entirely false claim that “The European Court stopped a British judge imposing a whole-life tariff on Ian McLoughlin”. The reality is that although judges were unsure whether they could impose the orders following Vinter v UK in the European Court of Human Rights, the Court of Appeal clarified in February 2014 that they definitely could. The Sun have now admitted that was the case.

I am happy that the correction has been made although as I have said before, the damage has to a large extent been done as – let’s be…

View original post 645 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s